Közéleti krónika

Röviden összefoglalom a közélet azon aktuális eseményeit, amelyek felkeltik a figyelmemet. Csak azokkal foglalkozom, amelyekre, úgy gondolom, jó lesz évek múlva is világosan emlékezni.

HTML

Linkblog

Friss topikok

Szijjártó bedönti a világ pénzpiacait

2010.06.04. 23:20 | Zigomer Trubahin | 179 komment

Szijjártó Péter, a miniszterelnök szóvivője ma kora délutáni tájékoztatóján azt mondta, Kósa részéről nem volt túlzás közvetlenül fenyegető államcsődről beszélni, és bejelentette, az előző magyar kormány ugyanúgy meghamisította a gazdasági adatokat, mint a görög. A hírt 12.47-kor hozta le a Reuters; a forint árfolyama és a tőzsde azonnal mélyrepülésbe kezdett a hírre. Az OTP árfolyama így alakult a mai nap (piros X-szel jelöltem meg a képen a Szíjjártó-féle bejelentés időpontját):

 

Emlékeztetőül: Szijjártó előző esti nyilatkozata szerint „badarság” azt gondolni, hogy „egyes nyilatkozatok kapcsán, mondjuk tőzsdeindexek és árfolyamok mozdulnak meg radikálisan”.

A hírre a forint árfolyama két órán belül a reggeli, mérsékelt erősödést mutató 279-ről 290-ig, az OTP a lehetséges napi minimumra, -15%-ra zuhant. A nap végére némi visszaerősödés következett be, de a forint így is éves mélypontján, 288,98-on zárt az euróval szemben, a dollárral szemben pedig többet vesztett értékéből (3,91%-ot), mint bármely valuta bármely más valutával szemben a mai napon (csakúgy, mint tegnap), a tízéves magyar államkötvények hozama pedig 7,4%-ról 8,1%-ra emelkedett.

A sztorit az egész nemzetközi sajtó lehozza, Szijjártó kijelentését, miszerint Kósa tegnapi, a csődhelyzetre vonatkozó bejelentése „nem volt túlzás”, szó szerint idézik, Magyarországról mint súlyos pénzügyi helyzetben lévő országról beszélnek, és a vártnál kedvezőtlenebb amerikai munkaerőpiaci adatok mellett egyöntetűleg a súlyos magyarországi helyzetet jelölik meg a tőzsdék és az euró mai zuhanásának fő okaként (néhány link: Marketwatch1, Marketwatch2, Marketwatch3, Reuters1, Reuters2, BBC, CNBC1, CNBC2, CNBC3, Wall Street Journal1, Wall Street Journal2, Wall Street Journal3, Bloomberg1Bloomberg2, Bloomberg3 stb.). Egy-két későbbi, részletesebb írás veti csak fel, hogy Szijjártó és Kósa bejelentései nem az ország pénzügyi helyzetét tükrözik, meggondolatlanok, és elsősorban belpolitikai célokat szolgálnak (pl. Reuters3, Bloomberg4, CNN, New York Times) - mások egyenesen a bejelentés ostoba és felelőtlen voltát emelik ki (pl. Wall Street Journal: Damage-Control Hungarian Style, Economist: Hungary like the wolf).

A délután folyamán az MNB közleményében a magyar költségvetési helyzet fenntarthatósága és finanszírozhatósága mellett érvelt, mások pedig Szijjártó homályos szavait próbálták értelmezni: hátha mégsem államcsőd veszélyéről beszélt. Szijjártó nem pontosítja szavait, közben viszont megjelenik a hír: Orbán miniszteri biztosnak nevezte ki.

Ezek a pénzügyi hírek számos magyar hírportálon vezető hírként jelentek meg (pl. Portfolio, Index, HVG, Origo), a kormány viszont egész nap nem nyilatkozott a piaci folyamatokról. A Magyar Nemzet portálján a tőzsde és a forint zuhanását nemzetközi folyamatokkal magyarázzák vagy csak a puszta számokra hagyatkoznak, Szijjártó vagy Kósa nevét ebben az összefüggésben meg sem említik.

Mindeközben lassan a fél ország víz alatt van.

· 6 trackback

Címkék: költségvetés forint tőzsde szijjártó árfolyamok államcsőd

A bejegyzés trackback címe:

https://annales.blog.hu/api/trackback/id/tr292056041

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: New York Times: ügyetlen trükk volt a Fidesztől csődriogatás 2010.06.05. 16:12:35

Az Egyesült Államok legkomolyabb napilapja úgy látja, hogy riasztó hatású kijelentéseinek célja Orbán IMF-fel való tárgyalási pozíciójának javítása és az előző kormány befeketítése volt. A The New York Times két szerzője, Dan Bilefsky és Matthew Sal...

Trackback: Lincshangulatban a befektetők és az internetezők 2010.06.05. 13:04:34

Nem túlzás azt állítani, hogy alig két hónappal a választások után a magyar web2.0 fellázadt a Fidesz ellen. Nem sok gyűlöltebb ember van most az országban (ide értve az egész MSZP vezérkart), mint Kósa vagy Szijjártó. Csak a Vastagbőr blogon már most...

Trackback: Kósa Lajos megbolondult? 2010.06.05. 12:21:44

Nem mintha semmi alapja ne lenne annak, amit Kósa mondott. De ilyet akkor sem mondunk, mert nagyon hamar önbeteljesítő próféciává válhat. „Úgy tűnik az átadás-átvétel alapján, hogy a közvetlen államcsőd elkerülése a cél jelenleg, szűk esélyünk...

Trackback: Szarból adót csökkenteni? Lehetetlen... 2010.06.05. 11:58:19

Fiúk, ezt elbasztátok! Engedjék meg, hogy a Mandinert idézzem: "A Fidesz megmondóemberei az utóbbi néhány hét során gazdasági kérdések kapcsán úgy viselkedtek, mint Dumbó a porcelánboltban." És bizony ezzel maximálisan egyet lehet érteni. El...

Trackback: Forgatókönyvek 2010.06.05. 11:19:23

Az alábbiakban a csontfeltáró... Akarom mondani, a tényfeltáró bizottság sajtótájékoztajának két lehetséges, ámbátor feltétlenül fiktív forgatókönyvét vázolnám.1. forgatókönyv:Ezúton kérünk elnézést a magyarországi devizahiteles választóinktól, am...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moophlander 2010.06.05. 12:08:11

Kommunista szokás sunnyogni és nem megmondani a tutit! Még ha ezzel pár bróker szarul is jár, joga van mindenkinek tudni a valós helyzetet!

tlvajferi 2010.06.05. 12:09:02

index cikk, nem véletlenül került fel:
"Bárdos András krimiíróként néhány nap alatt elpusztítaná Magyarországot, ..."

akkkor uyge mégsem a Zorbán az ellenésg???

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.06.05. 12:09:55

Megkérdezhetném, miért olyan nagy baj, hogy tudatosan gyengítik a forintot? Mert a devizahitelesek rosszul járnak... na és a szlovák határ melletti boltok? Mert a szlovákoknak most nagyon megéri átjönni vásárolni, a hétvégén nagy forgalom várható! A nagy forgalom meg nagyobb rendeléseket generál, tehát a beszállítók, termelők is jól járnak! És ez csak rövidtávon... Középtávon a gyengébb forinttal a turzimusnak lehet egy jó nyara, hiszen a görögöknél autókat gyújtogatnak, nálunk viszont csend van. és olcsóbbak lettünk a gyengébb forinttal.. plusz az áruexport, ugye nem kell kifejtenem. Hosszútávon meg - ha ez a tendencia folytatódik -, növelni kell a termelőkapacitásokat, fel kell venni árufeltöltőket az üzletekbe, meg ott a turizmus - MUNKAHELY!

Dönstük már el, mit akarunk - jajj, szegény devizahitelesek, meg nem lesz ócsó plazmatévé karácsonykor vs. nő az exporttunk, meg a turizmusunk, és ennek jótékony hatásai. A 280-290 Ft közötti euró NEM GYENGE, ez az ideális a gazdaságnak!

Aki emlékszik a Bokros csomagra, az tudja, hogy az is úgy kezdődött: egyszeri nagy leértékelés, majd csúszó leértékelés. Most dettó ugyanezt csinálja a kormány, csak ma már furcsán adná ki magát, ha nekiállnánk csúszó leértékelni...

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.06.05. 12:11:16

@Droli: még hozzátenném, hogy tegnap az Index kiszámolta, mennyibe kerül a devizahiteleseknek Kósa kijelentése... azt vajon kiszámolták, hogy a fenti, általam írt hatások mennyi hasznot hoznak az országnak?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2010.06.05. 12:13:55

Az a baj, hogy a külföld nem tudja, hogy ami úgy folytatódik, hogy "said, Mr. Szijjarto", azt nem érdemes komolyan venni...
Talán a külföld is megtanulja lassan helyén kezelni a magyar politikát, illetve Mr. Szijjarto is, hogy lőporraktárban nem gyufázunk, akkor se, ha a fénye örömet okoz a bent tartózkodóknak.

Bobzen 2010.06.05. 12:14:30

@Droli: Ilyen kifordult gondolkodásra csak egy már-már vallási fanatizmusban tobzodó fidesznyik képes.

Fogjátok már fel baszki, hogy egy csapat hozzá nem értő nímandot juttattatok hatalomra, akik semmivel sem jobbak a szoci maffiózóknál.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.06.05. 12:16:14

@Lord_Valdez: szerintem tudatosan csinálják. Ha nem, akkor már kijött volna ezer cáfolat, meg bocsánatkérés. Tudatosan gyengítik a forintot, a leírt okok miatt.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2010.06.05. 12:17:22

@Droli:
Hogy még drágábban jusson az állam a működéséhez szükséges hitelhez?
Zseniális ötlet.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.06.05. 12:17:45

már megint az igazmondás a baj?
bezzeg gyferi idejében ezzel sose volt probléma.... bajnai meg remekül kezelte is a válságot, teljesen el is múlt a fidesz színrelépéséig, nem?

reálisan 2010.06.05. 12:18:12

A világ pénzalapjainak Magyarország smafu. Lényeg a lényeg. A ország állapota a 8 évig regnáló ügyefogyott rezsim tevékenységét jellemzi. De jó, hogy leváltották őket és úgy tűnik végleg eltűnnek a politikai sülyesztőben. Akik meg bűnöztek közülük, azok bűnhődjenek és kobozzák el teljes vagyonukat!

Bobzen 2010.06.05. 12:20:48

@Droli: Szerinted Orbán távollétében szájkosár nélkül hagyott, minimum csökkent értelmi képességű Kósától van értelme Bokros-szintű "szakértelmet" feltételezni?

mrs. white 2010.06.05. 12:26:10

@Droli: Imádom hogy mindenki ennyire leegyszerűsíti a deviza változást a devizahitelesek problémájára. A deviza hitelesek egy része autóra vette fel semmi baj bukja az autót nem nagy gáz. Majd jár biciklivel lóval vagy bkv-val. A gond akkor van ha nem az autót bukja mert a visszafizetés ellenére már több a hitele mint az autón lévő tartozás. No akkor majd jönnek és lefoglalnak, meg nem fog költeni, tehát venni cuccokat amitől jobban megy a kereskedőnek meg a termelőnek, már ha vesznek magyar terméket ebben a szerencsés esetben amikor a külföldi megdrágul. Ekkor csak a létező alapesetről egy autórol beszéltem és nem a sokkal durvább lakásproblémásokról meg azokról a cégekről akik devizában vették fel a hitelt. Mert barom volt aki forintban adosodott el az iszonyatos különbség miatt. kb most van két hitelfajta egy szinten. Nos ha cégek bedőlnek akkor már ugye nem olyan vidám a helyzet, mert a munkanélkülieknek vagy segélyt kell adni vagy a dunába lőni őket hogy szükségszerűen ne kezdjenek el bűnözni a megélhetésért. Ugye már nem is olyan rózsás a helyzet ezzel a gyengüléssel ha kicsit jobban belegondolok. Talán 290-nél mondják a fordullópontot ahol még hasznos fölötte már káros az árfolyam. ja és ezt akkor számolták amikor az euro még jobban állt. Tehát két nap alatt sikerült abszolválni a megfelelő szintet. Most már nyugodtan lehetne értelmes dolgokat is mondani.

Chuck Taylor (törölt) 2010.06.05. 12:26:10

ezek az események is mutatják hogy ugyanakkora a fejetlenség a fidesznél mint az korábban, szociknál volt.

Cinkes 2010.06.05. 12:29:06

@wmiki: miből gondolod, hogy igazat mondanak? Előre mosakodnak (illetve hazudoznak kúrva nagy kárt okozva) mert tudják, hogy nem lesz itt adócsökkentés a közeljövőben...
Nem bánnám ha meghalnának.

dugcy 2010.06.05. 12:32:52

@Droli: Gondolkodj már. a bedőlt hiteleket ki fogja kifizetni? Illetve ha felmegy a törlesztő részlete a deviza hiteleseknek és nem marad pénz vásárolni mitől indul be a gazdaság? A fidesz kommunikációja olyan szar, h már a CNN is erről cikkez. Azt a fogalmat, h önbeteljesítő jóslat ismered?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2010.06.05. 12:33:46

@Droli:
Az a nagy büdös szitu, hogy különböző helyzetben különböző válaszokra van szükség. A mostani helyzet pedig erősen különbözik a 95-östől.

A gyenge árfolyam valóban jó az exportnak, de baromi káros, a korábban felvett devizahitelek miatt. És ez nem csak a devizahitelesek problémája, hanem az államé is, illetve ami az állam problémája, az minden adófizetőé is.
Valamint a további hitelek ára nagymértékben függ a kiszámíthatóságuktól. A csúszó leértékelés kiszámítható, de az idiotizmus nem. Ezért extra árat kérnek.

@wmiki:
Egyrészről nem igaz, hanem erős túlzás. Ez a megszólalás tisztán belpolitikai célokat szolgált, csak arra nem gondoltak, hogy Magyarországon kívül is van értelmes élet, ami reagál a belső történésekre. Ezért ellenzékben lehet a kommunikációt a Fidesz táborra szabni, de kormányon számolni kell azzal, hogy nem csak az hallgatja, akinek szánod.

Másrészről, valóban baj lehet az igazmondás. Számodra ez ugyan meglepetés lesz, de a hitelképesség látszata legalább annyira fontos, mint maga a hitelképesség. Ezért minden épeszű uralkodó, vállalatvezető stb. az utolsó pillanatokig igyekszik fenntartani a látszatot, hogy minden rendben, mert elterjed a nézet, hogy nagy a baj, akkor az könnyen önbeteljesítővé válik.

dugcy 2010.06.05. 12:33:51

@dugcy: Megjegyzem az MSZP-nek és mindegyik "nagy pártnak" az édesanyját

mokas_gizi 2010.06.05. 12:37:55

Gondolom azt senki sem gondolja komolyan, hogy ez az egész véletlen elszólás volt...
Valakik ezen nem kevés pénzt keresnek...

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.06.05. 12:40:04

@Cinkes: mivel figyelem a híreket
ha te is ezt tennéd észrevennéd, hogy szinte az összes ország csődközeli helyzetben van
a világgazdaság hamarosan összeomlik

persze megértem, egyszerűbb homokba dugni a fejedet, és szokás szerint a fideszt hibáztatni, mint az elmúlt 8 évben

gyurcsány a hibátlan

mokas_gizi 2010.06.05. 12:40:55

@Droli:

Csak tudod azt felejted el, hogy igen sok embernek van lakáshitele, mivel ebben az országban hitel nélkül nem igazán tud az emberek 99% lakást venni, természetesen úgy is hozzá lehet állni a dologhoz, hogy dögöljenek meg a devizahitelesek menjenek az utcára...

kvadrillio 2010.06.05. 12:41:17

Akárki, akármit mond, nekünk igenis SZAGÉRTŐ KORMÁNYUNK VAN !!!

S, hogy nyomatékot adjunk szavunknak, kimegyünk tüntetni a szagértő ormányunk mellett !

Mindenki hozzon magával még egy szagértőt !!! :)

kvadrillio 2010.06.05. 12:42:51

@mokas_gizi:

No, ha ezen egyesek nem kis píízt kerestek, akkor künnyű őket gyorsan összeszámolni, occt bevágni őket egy kőbányába !

mokas_gizi 2010.06.05. 12:47:18

@kvadrillio:

Bocsánat, NEKED van igazad...
Biztos véletlenül tett egy "hozzáértő" ember egy ilyen kijelentést a világsajtó előtt...és utána a kormány szándékosan tett olyan kijelentést amivel még rosszabbra fordul a helyzet...
Ezek mind véletlen elszólalások, ami itt előfordul igen gyakran, de máshol furcsa mód nem igazán...

Bedőlt lakásokat sem a maffia vásárolja fel üzletszerűen...

_alesi_ · http://alesi.tumblr.com 2010.06.05. 12:49:46

Már írták máshol is, hogy itt nem egyszerű "elszólásokról" lehet szó, hanem egy nagyon is jól megtervezett színjátékról. Az IMF és az EU nem ad engedményeket a hiánycélokkal kapcsolatban, ezt már a görögök is bukták. Ez sokkal inkább a hazai embereknek szól, mert egy kis pánik esetén könnyebben le lehet tolni a torkukon... Na mit? Azt, hogy pénz kell valahonnan. Adónövelés: bukta, már nincs hova. Adócsökkentés: rövid távon nem elég hatékony. Tisztogatás az állami szférában: szintén bukó.
Azonban ma minden magyar dolgozó állampolgárnak van megtakarítása, bár nem is gondolnak rá, mert annyira csekély tétel egyénenként nézve. Ez pedig a magán-nyugdíjpénztári alap, ami egészében nézve rohadt nagy összeg. Nosza, nincs más hátra mint az államosítás, ami bizonyosan nem tetszik a bankoknak, de valószínűleg ezért mentek puhítani az EU/IMF párost, nem a hiánycélok csökkentése miatt. Az emberek könnyebben benyelik ezt, ha előtte van egy kis pánik és "csődközeli helyzet", mintha azt mondanák, hogy jelenleg nincs mozgásterük a gazdaság rendbetételére, ezért évekig vegetálni fogunk.

Nem azt mondom, hogy ez az igazi indok, de szerintem butaság lenne azt hinni, hogy tényleg ennyire hülyék lennének a Fideszesek.

tlvajferi 2010.06.05. 12:50:24

érdekelne, hogy arról mit regélnének az mszpsek, hogy valamikor, a horn kormány idején ki is inflálta el a fointot...
és sírtak-e akkor, amikor 330volt a forint ???

jobb lenne felvenni még párszáz milliárd hitelt, cakhogy erösődjön a forint??? eddig ugyanis ez volt, meg is lett az eredménye :-)))

miskabá 2010.06.05. 12:54:32

Akkor most ez arról szól hogy nem a rossz hírrel van a baj, hanem a rossz hír hozójával? Mert amit mondtak az sajnos igaznak tűnik

sárkányfő 2010.06.05. 12:55:51

ugye tudjátok, hogy a forint gyengülése nem csak a devizásoknak rossz?

az egész országnak rossz.

a benzintől és gáztól a kocsikon és számítógépeken át minden cuccot külföldről szerzünk be. Ezt hívják importnak.

Na most a Fidesz 2 nap alatt 7,5%-kal gyengítette a Ft-ot. Ez azt jelenti, hogy a mondjuk 100 dollárért vagy euróért kínált külföldi árút ezen túl 7,5%-kal többért (+áfa erre is) kell megvennünk, mert mi magunknak gyengítettük a pénzünk.

A devizahitelesek közvetlenül érzik ezt meg, a maradék 9 millió közvetve...

sárkányfő 2010.06.05. 12:57:35

@miskabá: mi a rossz hír, mesélj? ez?:
Varga Mihály: "a tervezett 3,8 százalékos hiány mértéke tartható"

most a fideszes szomorúak, hogy nincs csődben az ország? hogy a hisztériakampányuk a saját fejükre dőlt vissza?

Toca 2010.06.05. 12:57:52

Bizonyos források szerint a Kósához és a Fideszhez közel álló körök a forint gyengülésére spekulálnak, majd a hétvégi program bejelentése után jelentős forint erősítés a cél a pozik zárása érdekében. Hát hétfőn meglátjuk..

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2010.06.05. 13:05:31

@miskabá: Miska, még Varga Misi is azt mondja, hogy tartható a hiánycél (az a hiánycél, ami a csődtől fényévekre van, a hivatkozott görög hiánynak kb. a harmada), tehát te egyáltalán nem vagy tisztában a tényekkel - egyrészt. Másrészt meg egy kormánytisztviselőnek, akkor is, ha tényleg csődhelyzetben lenne az ország, nem az lenne a dolga, hogy Fletóra mutogatva riogasson, és minél nagyobb pánikot keltsen, hanem az, hogy MEGNYUGTASSA a befektetőket. Ennyi.

Gábor217 2010.06.05. 13:08:01

Varga elismerte, hogy nincs olyan nagy gáz, és ugyan finoman fogalmazott, de gyakorlatilag idióta seggfejnek titulálta kósa hazaáruló lajost, és szijjártó hazaáruló pétert.

A gazdaság pedig olyan szar állapotban van, hogy a 3,8%-os hiánycél megtartása mellett adót is lehet csökkenteni.

Találtak csontvázakat, de ne mondják el senkinek, hogy mik ezek. Azt mondják, nagy a baj, de nem közölnek számadatokat. Dezsavű... 2006 választások előtti számadatok eltitkolása.... Hmm. Nos, ennyit a fidesz hitelességéről.

Csak kár, hogy a politikai játszmáik érdekében beáldoznak egy egész országot.

is 2010.06.05. 13:10:13

@moophlander: tehát például kommunista sunnyogás volt a rendkívüli kormányülést azzal a címmel összehívni, hogy 'árvízi helyzet van', ugye? csak hogy jól értem-e...

@miskabá: konkrétan miért is tűnik igaznak? mert neked nappal szembe, hunyorogva úgy tűnik? vagy valami számot tudnál mondani? mert Varga nem volt hajlandó semmit se mondani, csak úgy, hozomra higgyük el az ő verzióját az EU, az IMF, az MNB és a Költségvetési Tanácsé helyett. jól van, nagyon okos vagy te is.

moncayo 2010.06.05. 13:11:12

Várható volt. Szíjjártó pénzügyekhez való hozzáértése kb. annyi, hogy meg tudja számolni képviselői, szóvivői, stb. fizetését. Lesz itt még 550-600 Ft-os Euró.

is 2010.06.05. 13:12:34

@wmiki: igazmondás? szóvel szerinted is csőd van? akkor két eset lehetséges: 1. nem tudod, mit is jelent a csőd szó, csak hadoválsz 2. direkt próbálkozol, hátha bevesszük, amiket írsz. a másodikat sajnos nem vesszük be, az elsőt meg magaddal beszéld meg.

2010.06.05. 13:12:52

Észrevehetné már az új kormány hogy vége annak az időnek, amikor azt mondhatnak, amit akarnak.
Következmény és balhé nélkül. Eddig nyugodtan ismételgethették a baromságaikat, ahogy éppen akarták, és ahogy éppen vértől fröcsögve bírták.

Ám, most... Hát, most már nem éppen így van.

Most már van súlya a baromságaiknak, most már ha ők azt mondják, hogy az állam csőd szélén van, akkor egy laza tollvonással, kb 50-80ezer forintot húznak ki a devizahitelesek zsebéből, és tolják át a nagytőkések és a bankárok zsebébe.

Mindezt egy mondattal!

Csak gratulálni tudok!

Pártfüggetlenül mondom h ez egy meggondolatlan faszság volt!

chemical_tourist 2010.06.05. 13:15:40

@Droli: Kedves Droli - és az országban sokan abból élnek, hogy külföldről vásárolnak. Ezt is figyelembe kéne venni...

Sir Galahad 2010.06.05. 13:16:58

@Zigomer Trubahin: "Másrészt meg egy kormánytisztviselőnek, akkor is, ha tényleg csődhelyzetben lenne az ország, nem az lenne a dolga, hogy Fletóra mutogatva riogasson, és minél nagyobb pánikot keltsen, hanem az, hogy MEGNYUGTASSA a befektetőket." Majd ha a befektetők választanak parlamentet meg kormányt Magyarországon, akkor az lesz. Most (még?) nem ők választottak, hanem mi, mi meg azt várjuk tőle, hogy ne hazudozzon összevissza, mint a kedves Fletód.

chemical_tourist 2010.06.05. 13:22:39

Tudták a fiúk, hogy nincs nagy baj és most rezzenéstelen arccal hárítanak. Hogy ők..., dehogy is, semmiről nem tehetnek. Jól belerugtatokk a csórokba... Kósa, Varga és Szijjártó trió - szép volt!

2010.06.05. 13:28:02

@Droli: ebben is van valami, de mi a jobb, verbálisan vagy kamatcsökkentéssel gyengiteni a forintot?

hétfőn vágott volna az mnb 300 bázispontot, és garantáltan meglett volna a 290, ha nem több. a hitelesség relative marad, pánik meg nincs.

azt mg nem értem, hogy pár ember a fityesznél most totál meghüjült v már eleve az volt? 8 év várakozás a hatalomra, kiborított párat? :)

Gábor217 2010.06.05. 13:29:15

@Hivatásos beszólóművész:
8 év ellenzékiség sok idő. Még nem fogták fel, hogy most ők a politikai felelősök, hogy a szavaiknak súlya van. Ők még most is ellenzékiként viselkednek. De ez nem mehet így sokáig.

szijjártó Hazaáruló péter mondjon le!

Az a szomorú, hogy akik értik, hogy most mi is zajlik, azok pont nem azok az emberek, akik nagy hangon tüntetnének a Kossuth téren. Pedig most is erre lenne szükség. A fidesz ellen.

Pár napja még százezrek csápoltak Orbánnak a téren. Vajon kezd kinyílni már az emberek szeme? Ébresztő!

Nagyon remélem, hogy ez után a dilettáns hazaárulás után végül mégis csak a racionalitás fog nyerni. Matolcsyt pedig szintén meneszteni kéne, és Vargát kéne a helyére tenni.

Matolcsyt ki fogja számon kérni, amikor azt hazudta pár hete, hogy ők majd 6-7%-ra LEviszik a hiányt? Most, hogy kiderült, akár tartható is a 3,8%? Matolcsy mondjon le!

Illegitim hiteltelen kormányunk van. Azt hiszem ,ha holnap lennének a választások, nem lenne meg a 2/3.

venszivar 2010.06.05. 13:32:50

Ezek a barmok ígértek fűt fát,most,hogy a tizedét sem tudnák betartani visszafelé mutogatnak,pedig eddig is tudták,hogy mit tettek a szocik s hogy gáz van.Most meg ők finganak az orrunk alá,így még nagyobb gáz lesz.

Indriq 2010.06.05. 13:34:28

Most ott tartunk, hogy a fidesz riogatja az országot, és a EU nyugtatgatja a piacot...

Sir Galahad 2010.06.05. 13:38:00

Nem vagyok közgazdász, de azt gondolom, abból, hogy a kormánynak nincs mozgástere, mert Brüsszel nem engedett nagyobb hiányt, két dolog biztosan következik. Egy: a Brüsszel által is kért szerkezeti átalakítások elmaradnak, mert nem lesz ezeket miből finanszírozni. Kettő: aki a Fideszt leváltja majd, az nem olyan erő lesz, amelyik Brüsszel iránymutatásait követi. Kérdés: ez kinek jó?

pacus 2010.06.05. 13:42:15

A nemzetközi sajtó elítéli Szijjártó és Kósa szövegét.Azt írják,hogy az elöző kormány lejáratása volt a cél.Varga M. úgy nyilatkozott ma,hogy "elhibázott volt a szöveg a gazdaság stabil.Tartani fogják a 3,8% hiányt"
Szijjártó még nem állt át a korábbi stilusárol.Csak a gyülölködés szítása a cél.Az "eredmény" nem csak a forintnál jelentkezett,de az Eurót is gyengítette.Ezek a kijelentések az országnak nagy károkat okoznak.A Fidesz saját és az ország érdekében akkor tenne jót,ha Szijjártót menesztenék.Azelőtt ennél csekélyebb dologért is kértek még miniszteri leváltást is.Vagy meneszteni kellene és elnézést kérni a világtól,de legalább is egy hosszabb időre kivonni a közéletből.Ilyen nagyképű magárol sokat képzelő ember nem való egy az országot rendbe tenni akaró pártba és a közéletbe.Az már csak hab a tortán,hogy valakit azért jelentenek fel,mert képviselőként ingyen használt mobiltelefont/mint más képviselők is/,de azt nem kifogásolják,hogy a györi kézilabdásoktol nagy értékű Mercédeszt szerzett használatra.

pallér 2010.06.05. 13:43:04

@lazarus: A gazdaságnak sokkal nagyobb kárt okoz a forint hirtelen ingadozása instabilitása,ezért a vállalkozások a kiszámítható stabil forint a kívánatos. A túl erős és a túl gyenge forint is nagy károkat tud okozni . A Fidesz propagandájában pár napja még a devizahitelesek mesgítése volt a fő feladat,ez most nagyszerűen sikerült.:((

Gábor217 2010.06.05. 13:43:21

@Sir Galahad:
A kormánynak nem sok mozgástere van. Jelenleg. 1-2 év múlva, ha felpörög a gazdaság növekedése, nagyobb valószínűségekkel lesz fedezet a nagy átalakításokra is.

4 év múlva még nem fog bukni a fidesz, mert az mszp nem lesz sehol, a jobbik alól meg már most kirántották a széket. Ha a nemzetközi válsághelyzet is enyhül, és növekedésnek indulunk, nem lesz rájuk szükség.

Marad tehát az LMP, de ők nem elég karakteresek ahhoz, hogy választást nyerjenek. Legalábbis egyelőre. Ha a fidesz nem lehetetleníti el őket valami önkényes törvénnyel, 4 év múlva megerősödhetnek.

lepojka 2010.06.05. 13:44:15

A Fidesz közeliek, akik tudtak az "akcióról" jól meg szedték magukat két nap alatt ide értve Csácsányit is, emberek ti pedig meg lesztek mentve. Mitől is?.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2010.06.05. 13:45:02

@Sir Galahad: Neked szemmel láthatólag elképzelésed sincsen arról, hogy a világ pénzügyi piacai hogyan működnek, hogy mi a szerepe a hiedelmeknek meg a várakozásoknak az árfolyamok alakulásában. A "befektetők" pedig ebben az esetben nem az izraeli karvalytőkét jelentik: ezek a befektetők azok, akik a magyar államkötvényeket vásárolják, az ő pénzükből kapja pár nap múlva anyád a nyugdíját, és az őnekik fizetendő kamat ugrott most meg majdnem egy teljes százalékkal egyetlen nap alatt (a másodlagos piacon, amiről, gondolom, szintén fogalmad sincs, micsoda).

A politikusok valamiért a világ minden országában megnyugtatni igyekeznek a befektetőket, nem pedig paráztatni őket, de hát biztos mindenki hülye Németországtól Argentínáig, egyedül Kósa meg Szíjjártó tartják biztosan a kezükben a gyeplőt az egész glóbuszon, és még Varga Mihály is ostoba, aki alig két órája mondta azt, hogy ezek a kijelentések "nem voltak szerencsések". De idézhetném Pokorni Zoltánt is, ezt mondta a parlamentben három hete:

"Tisztelt Ház! Elnök Úr! Kovács László képviselő úr régen szólalt fel a parlamentben. (Dr. Kövér László: Nem hiányzott! - Derültség a Fidesz soraiban.) Ideidézte a '98-as kormányzati időszakot. Többen vagyunk itt a teremben, akik akkor tagjai voltunk a kormánynak.

Azt vetette a szemünkre, hogy hazudunk, hogy hazudtunk. Nem ilyen egyenesen mondta, ravaszkásabban (Derültség a Fidesz soraiban.), de a lényege ez volt, mondván, hogy mi kritizáltuk Bokros Lajos, illetve Horn Gyula gazdaságpolitikáját - ez igaz -, majd aztán '98 szeptemberében a magyar gazdaság stabilitásáról beszélt Orbán Viktor.

Sok idő eltelt azóta, de szerintem ön pontosan emlékszik a valóságra is. Arra, hogy '98 augusztusában az orosz tőzsde összeroppant, szeptemberében egész Közép- és Kelet-Európát egy gazdasági válság szele söpörte végig, ami kis híján Magyarországot is maga alá temette. Elemi érdeke volt akkor, ha úgy tetszik, hazafiúi kötelessége az akkori kormányfőnek és pénzügyminiszternek a gazdaság stabilitását hangsúlyozni. Ön ezt tudta és tudja ma is. Hogy nem mondja el, ez inkább annak a bizonyítéka, hogy az elmúlt nyolc évben ön sem változott."

www.parlament.hu/internet/plsql/ogy_naplo.naplo_fadat?p_ckl=39&p_uln=2&p_felsz=143&p_szoveg=&p_felszig=143

Hosszú a szöveg, sok a betű, úgyhogy ha a feldolgozása meghaladta volna a kapacitásodat, itt a lényeg: Pokorni szerint válság, fenyegető csőd esetén "hazafiúi kötelessége a kormányfőnek és pénzügyminiszternek a gazdaság stabilitását hangsúlyozni".

Egyébként, bár ezt már nyilván végképp képtelen vagy felfogni, nem mindenki rohadt komcsi, aki nem tapsol a lángoló elméjű Szíjjártónak.

lepojka 2010.06.05. 13:45:14

Sok nap ellenzős, rátok sütött a nap.

pallér 2010.06.05. 13:45:28

@pacus: Kosárlabdások,de a többi nagyon is stimmel.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.06.05. 13:45:37

@pacus: csekélyebb dolgokért?
az mszp diktatúra alatt milyen csekélyebb dolgokért váltottak le embereket?

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.06.05. 13:45:45

A Fidesz sajátzseb akciója ez!

A párt és a közel álló oligarchák, seggnyalók tudtak erről a görény de "okos" akcióról. Tudatosan mondták azt amit- bár nem igaz- ezáltal befolyásolva a tőzsdéket.

Nagyon nagy tételekben fogadtak a forint ellen és shortolták az OTP-t.

Most egy laza sorry és vagyonok vándoroltak a Fidesz és a Pintér, Fellegi, Orbán oligarchák off shore cégeihez.

Külföldön bróker cégnél dolgozom.

Szíjj ártó takarodj!!

mokas_gizi 2010.06.05. 13:46:40

@tlvajferi:

Azok az országok akik felveszik az IMF hitelt azoknak vége, ez tény...
IMF a világ legnagyobb bűnszervezete...

Ha ezt egy ország felveszi akkor SOSEM fogja tudni vissza fizetni és örökké nekik fogja fizetni a hatalmas pénzeket...
Van egy igen érdekes dokumentumfilm IMF és társairól, címe most nem jut eszembe de elég részletesen elmondja, hogy egy szűk érdek csoport hogyan uralkodik a világ felett...

Sir Galahad 2010.06.05. 13:48:41

@Gábor217: Szerintem, ha ezeket a nagy átalakításokat MOST nem lépik meg, nem fog tudni felpörögni a gazdaság. Ami meg a Jobbikot illeti, kár temetni őket. Figyeld meg, ha van annyi eszük, mint egy marék gilisztának (és annyi azért van), nem soká előjönnek azzal, hogy Orbán pont úgy hajlong Brüsszel előtt, ahogy Gyurcsány tette. És sokan azt fogják gondolni, igazuk van.

gpetersz 2010.06.05. 13:48:59

Gyerünk Sir Galahad, nyalj csak be csontig.
A hülyeség, az attól, hogy a Tieid csinálják, még hülyeség marad.

Mikor alakul már ki több abból az emberfajból aki nem csak azt nézi, hogy ki mondta, hanem azt is, hogy mit.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2010.06.05. 13:50:19

@chemical_tourist: @mokas_gizi: @dugcy: A devizahiteleseknek valóban gond a gyengébb forint. Nekik az lenne a legjobb, ha mondjuk 250-260 lenne az árfolyam. Ez viszont az exportot és a turizmust vághatja haza, amiből talán pénzt meg munkahelyet láthatna az ország. Valamit valamiért, olyan, hogy csak jó meg csak rossz, nincsen. Aztán el lehet dönteni, ki mit preferál, mi a fontosabb: a devizahitelesek helyzete, vagy a munkahelyteremtés, gazdasági növekedés előkészítése. Csapdahelyzet, tudom. Csak kicsit egyoldalú a szituáció bemutatása, nem véletlen írtam, hogy miért is jó a gyenge forint. Tessék a serpenyő másik végébe rakni és mérlegelni.

Azt, hogy annyira pánik lenne, nem lehet mondani: gyengült az árfolyam, de 290 alatt van; aki nagyon pánikolni akart, az elmenekült, de a többség nagyon is jól tudja, hogy azért ennyire nincs gáz, és helyén kezelte a nyilatkozatot. Szerintem kb. ez volt a cél.

sertésmájkrém 2010.06.05. 13:50:20

@ó jaj: azért az nem olyan rossz barátom, hogy kevesebbet fogyasztunk külföldről az export meg nő.

Lehet ríni, hogy drágább a külföldi nyaralás, stb. Nem kell menni külföldre elveerni a lóvét, főleg nem hitelt venni fel rá.

Sir Galahad 2010.06.05. 13:51:44

@Zigomer Trubahin: Ez is egy olvasata a történteknek. Meg az is, hogy miután Gyurcsány a hazudozásaival tönkretette az országot, az emberek végre szeretnének már valami olyasmit hallani, amivel nem becsapni akarják őket (meg a kedves befektetőidet), hanem van köze a valósághoz és az igazsághoz is.

sertésmájkrém 2010.06.05. 13:53:03

@chemical_tourist: ???

Ja emg sokan abból, hogy külföldi bankok/stb pénzszivattyúit működtetik.

Csupa csupa hasznos munka. összességében ártanak, mint használnak, nyugodtan meg lehet szüntetni őket és valami értelmes melót találni, aminek haszna van az ország számára.

Sir Galahad 2010.06.05. 13:54:04

@gpetersz: Ismered azt a mondást, hogy a stílus maga az ember?

sertésmájkrém 2010.06.05. 13:54:24

@Indriq: Na igen,a sok idióta ebből akár következtethetne is, de fröcsögni egyszerűbb.

Egyébként nem csak az eu, hanem Obama is.

...

Gábor217 2010.06.05. 13:55:19

@mokas_gizi:
Ha nem vettük volna fel az IMF hitelt, végünk lenne. Felvettük, legalábbis egy részét, mert további részletek már nem szükségesek. Vissza fogjuk tudni fizetni, ha megfelelően nő a gazdaságunk, és jól spórolunk. Inkább ez, mint az államcsőd.

De ha a fideszesek ilyen hazaáruló módon viselkednek, akkor tényleg nehezebb lesz visszafizetni, mert mások felé kell magasabb kamatot fizetni. Közben kivéreztetik a magyar lakosságot is.

Micsoda mocskos hazaárulást vittek véghez!

pallér 2010.06.05. 13:58:47

@mokas_gizi: Tudsz mondani egy országot amely hitelfelvétel nélkül tud működni.Én tudok egyet Észak-Korea,de ott renszeresek az éhinségek.Furcsa ideáljaid vannak.

Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2010.06.05. 14:00:57

@mokas_gizi: Olcsóbban kaptuk a hitelt az IMF-től, mint a piacról kapnánk. Lusta vagyok utánanézni a pontos számnak, de úgy képzeld el, hogy az IMF-nek mondjuk 2-3-400 milliárd forinttal kevesebb kamatot kell fizetnünk ezért a hitelért, mintha a piacról vettük volna fel.

2010.06.05. 14:02:16

@Droli: Pár dolog kiskomám: a benzinért külföldi devizában fizetünk (dollár) a gázért szintén, a boltok polcain lévő termékek javarésze szintén, akinek ki volt nyárra fizetve az útja és eurót akart váltani meg jó nagyot bukik. A többit meg már felsorolták.
Szóval ha neked jó a 400 forintos benzin, a 380-as BKV jegy, a 250 forintos fél kilós kenyér, akkor nosza, támogasd csak. Infláció mellett.

mokas_gizi 2010.06.05. 14:03:12

@wmiki:

Pontosan, köszönöm...

Többet nem szólnék hozzá a dologhoz, ez a film mindent elmond...

nativefusion.hu/zeitgeist/

Gábor217 2010.06.05. 14:07:57

@mokas_gizi:
zeitgeist... Akkor mindent értek. Te meg elhiszed. a valóság pedig le van szarva...

mokas_gizi 2010.06.05. 14:12:09

@Gábor217:

Kedvesem!

Nézd meg a filmet, nézzél utána hogy igaz-e, utána megbeszéljük a dolgokat...

Az ilyen és hasonló bejelentéseken pár ember nagyon megszedi magát, itt erről van szó nem másról...

mokas_gizi 2010.06.05. 14:13:52

@pallér:

Itt nem a hitelről van szó, hanem arról hogy mennyit, kitől...

és a válság hatására kezdtek bedőlni az országok...!!!
Azt meg szerintem még te magad sem hiszed el, hogy a válság egyik pillanatról a másikra teljesen véletlenül jött létre...mert az azért igen látványos, hogy mesterségesen generált dolog volt...!!!

zazak 2010.06.05. 14:28:28

Hihetetlen, hogy a tőzsde és az árfolyam nem a valós dolgok miatt ugrál össze-vissza, hanem arra, hogy mit mond éppen 1-2 ember. Ha 2000 évig hazudnak, hogy jó a gazdaság, akkor 2000 évig felfele ível, de ha 2000 évig azt mondják, akkor szar a gazdaság, akkor 2000 évig alacsonyabban lesznek a mutatók. A tőzsdei szerencsejátékosok, meg mindenhol a munka nélkül elért nyereséget, és haszont nézik. Ki kellene már találni a GDP, és BUX index helyett valami normálisabb mutatókat, mert a részvényindexek és árfolyamok napi beteges ugrálása (nővése, és esése) nem a gazdaság valódi alakulását mutatják, pláne nem olyan mértékben, ahogyan nől, vagy csökken az árfolyam.

Most komolyan a válság közepén tényleg felét értek a dolgok, most meg tényleg 1-2 év alatt dupla olyan jó lett nekünk a válsághoz képest? Ez egy hülyeség.... A gazdaság, a termelés nem úgy ugrál, mint az árfolyamok... vagy folyamatosan nő, vagy csökken vagy stagnál, de olyan betegesen nem ugrál, mint a részvénypiac.

ezazt 2010.06.05. 14:33:58

A közgazdaságtudomány meg kicsikét elment a filozófia irányába, legalábbis bevezette a részvényeket, így a befektetőknek munka nélkül ajánl meggazdagodást. Kitűnő, de munka nélkül dögöljenek meg a befektetők!

Az nem okés, hogy akinek van pénze, annak munka nélkül még több lesz. Csodálatos kis hamis piramisjátékot, és pénzügyi rendszert építenek a közgazdászok, az áltudományukkal!

chr(27) 2010.06.05. 14:34:15

@Droli: Többszázezer bedőlt devizahitel, bankcsőd, ingatlanpiaci összeomlás, pl. te sem fogod tudni eladni a lakásodat, általános drágulás (ld. benzin), de neked a kibasz*tt export meg a turizmus a fontos. Te szerencsétlen ne lihegd már körbe a szerencsétlen Fidesz majmokat akik nem tudnak mit kezdeni az ölükbe pottyant hatalomtól, koncepció nélkül kapkodnak fűhöz fához. Elég lenne a 4 év végén magyarázni a bizonyítványukat, és nem most.

Melchi Zadok 2010.06.05. 14:34:53

@Sir Galahad: nnna kérem szépen ez volt a hét eddigi legostobább hozzászólása. annyira méltatlan, hogy még megmagyarázni sem érdemes, mert egyfelől akinek esze van rögtön tudja miért, akinek meg nincs, az soha nem értené meg...

turulpina 2010.06.05. 14:35:45

@Sir Galahad: tényleg nem vagy közgazdász, hanem álnaiv fideszparaszt.

"a kormánynak nincs mozgástere, mert Brüsszel nem engedett nagyobb hiányt, két dolog biztosan következik. Egy: a Brüsszel által is kért szerkezeti átalakítások elmaradnak, mert nem lesz ezeket miből finanszírozni. "

Ki a fasz mondta, hogy a szerkezeti átalakítást csak nagyobb hiány esetén lehet finanszírozni?
Olyan nincs, hogy meglévő kiadásokat csökkentünk, az nem járható út?

Egyébként például Viktor szerint az ilyesmit eleve adócsökkentésből kell finanszírozni....

ezazt 2010.06.05. 14:36:54

Jó lenne már, ha a hitel azt jelentené, hogy: megdolgozott munka nélkül élvezni a javakat, és a betét pedig azt, hogy előre megdolgoztunk érte, és még félre is raktunk a jövőnk érdekében! És ezzel tisztában lenne minden felvevő, hogy ha hitelt vesz fel, akkor azt a jövőben kell kitermelni, ha félrerak, akkor meg a jövőben nem kell annyit félreraknia, dehát ha pénzed van, akkor adóságod van!

fingerbangs 2010.06.05. 14:37:07

valaki hívja már fel a fideszeseket hogy már nem ellenzékben vannak hanem kormányon és minden szavukat lesik a befektetők
ilyen bénákat, 1 hét alatt beégett a jobbik is meg a fidesz is, LOL

Melchi Zadok 2010.06.05. 14:37:41

@lepojka: csányi konkrétan százmilliókat bukott a vagyona jelentős részét képező otp részvénnyekkel. egyes fiam, leülhetsz...

pfff---

ne most 2010.06.05. 14:40:00

@zazak: Mi a hihetetlen, a tőzsde, ami száz éve igy működik?
Az a hitetlen, hogy egyszer 35dollár az olajár egyszer meg 70?
Az nem hihetetlen, hogy egyik nap esik az eső a másik nap meg nem?

ejha! 2010.06.05. 14:40:40

@Sir Galahad:
Az a baj, hogy valakik most is hazudnak... Vagy kósa "csődtömeg" lajos és övgyártó peti vagy misike.

Azt tudjuk, hogy feri hazudott. De ő legalább beismerte.
Ezek is hazudnak de be sem ismerik....

ne most 2010.06.05. 14:42:00

@ezazt: Befektető nélkül mit csinálsz, gombát szedsz?

lifelike 2010.06.05. 14:42:04

Annyit tennék hozzá csak, hogy ilyen bénán kezdő kormányunk még nem volt :) itt már nem csak annyi kell, hogy a haverokkal olcsón megvesszük az önkormányzati ingatlanokat aztán drágán továbbadjuk :) most jön ki, hogy mennyire nem értenek a nagypolitikához, hogy hülye kis senkik, nem vezetők, Viktor szép kis bandát gyűjtött maga köré... ő az egyetlen államférfi a pártban, de ezek az ostobák kinyírják politikailag

ne most 2010.06.05. 14:42:48

@ejha!: Te honnan tudott ki hazudott?

turulpina 2010.06.05. 14:43:29

@Sir Galahad:

gyanítom, ha tulajdonrészed lenne egy cégben, amelynek a működésének fenntartásához újabb hitelekre van szüksége, te is azt várnád a cég vezetőitől, hogy orrba-szájba azt vonyítsák, szarul megy a cégnek.

Aztán ha nem kapnál x%-os kamattal hitelt, csak 2x%-al, vagy 3x%-al, esetleg egyáltalán nem kapnál hitelt, mert a bankok ezt beárazzák, akkor baromi boldog lennél, hogy a cégvezetők az igazat harsogják.

Faszt érdekel, hogy közben a cég értéke (és közte a te befektetésed értéke is) a töredékére esik, nem?

Igazság bajnoka, faszparaszt droid.

Arról most ne is beszéljünk, hogy ráadásul nincs is csődközeli helyzet, az már esetleg feltűnt volna.

venszivar 2010.06.05. 14:48:14

@turulpina: Megnyugtattál !!!! Mivel a pina körül forog a világ,így hiszek Neked,pláne egy turulpinának......

turulpina 2010.06.05. 14:53:10

@wmiki:

mesélj!

Azért van csődhelyzet, mert kósa és szargyártó azt mondta, vagy esetleg tudsz valami konkrétumot is? Melyik mutatókat látod kritikusan rossznak, melyik lejáró hitelünket visszafizethetetlennek?

Amúgy vargamisi nem ért egyet veled, a hazug. :)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.06.05. 14:54:13

@turulpina: talán nézz utána hogyan alakul a gdp, és a hozzá mérhető államadósság

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.06.05. 14:56:02

@turulpina: egyébként az eu sem ért teljesen egyet
index.hu/gazdasag/magyar/2010/06/05/az_eu_szerint_nincs_magyar_allamcsod/

dehát ez kb. olyan mintha egy tudós azt mondaná, hogy a tudomány az nem hit, vagy egy rendőr azt állítaná, hogy ők nem erőszakszervezet

turulpina 2010.06.05. 14:57:50

@wmiki: szerintem te állítasz valamit, lássuk a bizonyítást.

Tehát, hogy áll a gdp, hogy áll a hozzá mérhető államadósság, és ebből mit olvasol ki, mihez hasonlítod, stb?

ne most 2010.06.05. 14:58:17

@wmiki: Nem az államadósságnak néz utána, hanem az árfolyamnak. Az USA miért nem mondja, hogy csődközeli helyzetben van?

öcsi55 2010.06.05. 15:00:10

Végre valakik ki merték mondani az igazságot!
Az elmúlt években volt---panonpuma,irigyel bennünket
svédország,németország,stb.....és végül idejutottunk.
Elvtársnők és elvtársak!
Jobb lenne, ha most is így butitanának ?
Komcsiknak sok hiányosságuk van,de egyik legnagyobb
a lehetetlent is meg akarják magyarázni.

Hajrá Fidesz!

larisse 2010.06.05. 15:00:44

nem tudom, mi itt a kerdes.
Biztos nem amatorkent ttek a kijelentest, celjuk volt vele. s meg azt is elhiszem, hogy nem is egy-
1. amit sokan irnak. az elozo kormanyra fogni, hogy nem valtjak be az igereteiket.
2. mivel ezt elore tudtak, meg penzzel is megtomhettek a zsebuket valutaes tozsdespekulaciokkal. ki hagyna ki, konyorgom?
3. a devizahiteles meg mit szamit! mar szavaztak ram...!
...vagy igy viszik ujra az utcara hiveiket. szo szerint! lakni!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.06.05. 15:01:24

@ne most: tényleg... nem is értem, hogy egy zsidó bankár, vagy más pénz ember miért nem mondja, hogy a pénzen alapuló társadalmak szükségszerűen összeomlanak..??
vajon mi lehet az oka?

talán az, hogy neki érdeke, hogy minél tovább fent maradjon?

ne most 2010.06.05. 15:03:07

@wmiki: Menj az erdőbe, foglalj el egy barlangot, gyűjts gombát! Ott nincs pénz, persze blog se.

turulpina 2010.06.05. 15:04:04

@öcsi55:

és mi az igazság? Amit most már tudunk? Tudjuk?

larisse 2010.06.05. 15:05:43

egyebkent meg ha sokaig mondogatjak az allamcsodot, akkor az lesz, aztan meg majd azt mondjak: mi megmondtuk:)

stanyecli 2010.06.05. 15:06:09

Szíjjártó az elmúlt 8 évben is faszságokat beszélt, nehezen szokik le róla, na. Adjunk neki időt. :D

ne most 2010.06.05. 15:08:32

@stanyecli: Faszságokat lehet beszélni csak sokba kerül, ha pénzről van szó.

szaqarb 2010.06.05. 15:08:52

Valószínűsítem, hogy a csőd hónapok kérdése lenne, ha kussolnak, akkor is. Akkor meg mire kéne várni? Izguljunk át egy nyárnyi uborkaszezont, mi az evolúció faszának?

Gábor217 2010.06.05. 15:13:02

@szaqarb:
A csőd nem hónapok kérdése. Az IMF hitelkerete mellett idén lehetetlen becsődölnünk. De ez ne zavarjon senkit.

Varga pedig világosan megmondta, hogy alaptalan csődről beszélni, mert fényévekkel jobb a helyzetünk, mint a görögöknek.

ne most 2010.06.05. 15:13:07

@wmiki: Ne érdekeljen honnan tudom. Te honnan jöttél?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.06.05. 15:14:40

@Gábor217: fényévekkel azért nem, de én sem hiszem, hogy idén bebukunk
2012ig van idő

larisse 2010.06.05. 15:14:46

@wmiki: igazmondo, uzenem neked es az alatalad tisztelteknek is: igazat is csak okosan lehet mondani! Az intelligencia alap kellene, hogy legyen! nalad is!
Bar - sajat szempontjukbol - valszeg okosak voltak, mert ezt majd az emberek jol elfelejtik nekik meg szeptemberig is!

Sir Galahad 2010.06.05. 15:15:36

@turulpina: Te meg egy kulturált, intelligens ember vagy, igaz?:)

larisse 2010.06.05. 15:16:28

sztem nem fogunk bebukni, szerencsere, max. egyes devizahitelesek elnek majd fedel nelkul, szarul. de ki nem szarja le, ugye! viszont azt, hogy nem fogunk bebukni, nem a mostani kormanynak kozsonhetjuk majd meg!

bigthereal 2010.06.05. 15:18:10

fasznak kell hülyeségeket dumálni...

gorcsev54 2010.06.05. 15:18:49

Egy biztos: Magyarországon mindig fasz vetetők voltak vannak,csak mér egyszer azt látnám ,hogy Ők szopják meg , és nem mi.De ilyen sajnos soha nem lesz itt.

szaqarb 2010.06.05. 15:19:00

@Gábor217: 7 hónap pl. mindkét halmazba belefér. Nem idén, a te kedvedért, de néhány hónap, az én kedvemért. De kösz, hogy megnyugtattál. Amúgy pl. 10, 15, v. 20 hónap sokkal jobban hangzik!

ne most 2010.06.05. 15:22:44

@wmiki: Ha tudod, hogy 2012 a vége, akkor vettél fel hitelt legalább?

Gábor217 2010.06.05. 15:23:42

@szaqarb:
szvsz még ez sem fenyeget minket. Folytatni kell a kiadáscsökkentést, és amit olcsón meg lehet reformálni, azt meg kell.

Ha marad ez a hiányszint, és növekszik a gazdaság, tuti nem megyünk csődbe. Nálunk sokkal rosszabb helyzetben lévő országokat is finanszíroznak, szóval a csőd nincs olyan közel. Közel volt, mielőtt jött az IMF hitel.

Persze van ebben az egészben valami kiszámíthatatlanság, amit ezek a nyilatkozatok s a hatásaik is bizonyítottak.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.06.05. 15:33:43

@Gábor217: és mitől fog növekedni a gazdaság?
hirtelen a sok munkanélküli nyer a lottón, és vesz új tv-t, meg autót, növelve a fogyasztást, és a környezetterhelést?

stanyecli 2010.06.05. 15:36:21

@ne most: így van, eddig a "faszságokat beszélés"-nek nem volt következménye, most van...

Gábor217 2010.06.05. 15:40:32

@wmiki:
Nem tudom mitől, de már most is növekszik. Jobban, mint jósolták. Jövőre 3% körülire saccolják.

lifelike 2010.06.05. 15:46:48

én jókat röhögök most a fideszen
ekkora égést

ne most 2010.06.05. 15:49:54

@wmiki: A nyeremény alapot osztják fel. Tahát, ha többen nyernek akkor kevesebbet nyernek.

ne most 2010.06.05. 15:53:33

@Gábor217: Gazdasági szakember nem saccol és nem is jósól. Aki jósolt az biztos tenyérből tette.

vénkujon 2010.06.05. 15:54:11

@rockee: hihetetlen akaraterorol teszel tanúbizonyságot, miután a csontbrigád tökéletesen meghempergett szurokban és tollban.:) de te csak ugass tovább.:))

Gábor217 2010.06.05. 15:54:40

@ne most:
Akkor fogalmazzunk úgy, hogy ezt jelzik előre.
Az idei eddigi növekedés viszont már kész tény.

Karakán (törölt) 2010.06.05. 15:56:18

OV es a FITYESZ hazudott a kampanyban. Ugyanugy mint GYF 2006-ban. De neki legalabb volt batorsaga bevallani .... szerintem zart korben OV is bevallja, csak nem olyan hulyek, hogy a valaki fel is veheti egy mobilra ... de alapvetoen egyik kutya a masik eb.

Gábor217 2010.06.05. 15:57:31

@rockee:
Többen azt mondták, hogy bérkommentelő vagy. Komolyan és kiváncsian kérdezem, hogy ez tényleg így van? Mennyit kapsz egy napi hozzászólás adagért? Tudom, hogy itt ciki lenne felvállalni, de magánban megírhatnád.

Ilyen nehezen kommunikálható esetekben növekszik a tarifa?

Ha nem bérkommentelő vagy, akkor tekintsd ezt a kommentet tárgytalannak.

eszkep 2010.06.05. 16:05:20

Látom, sok sehonnai ripacs siránkozik az árfolyam miatt. Kár, hogy ugyanezek a majmok nem siránkoztak a 317 Ft-os EUR miatt... Ja, hog yaz egész bohóccirkusz a kormányváltásra jött létre, hogy az agysorvasztó Index-nek legyen mit belinkelnie.
Normálisabb honlapokon hazudozás helyett még híreket is lehet olasni:

www.origo.hu/uzletinegyed/befektetes/20100604-concorde-felre.html

pacus 2010.06.05. 16:05:58

@stanyecli: inkább kicsit ki kell vonni a forgalomból.

Már túl jó dolga van érdemtelenül.Mit tett le az asztalra az uszításon kívül az elmúlt években.Csak a funkciókat.lehetőségeket kereste.Miböl van neki -amit olvasni lehetett-100 milliós vagyona,amiből kb.50 millió készpénz?

mizrolist 2010.06.05. 16:06:02

@öcsi55: és ki mondott igazat? Kósa és Szijjártó, vagy a teljesen ellenkező dolgokat mondó Varga Mihály? Mindhárom egyszerre nem mondhatott igazat, mert ketten feketét mondtak, utóbbi meg fehéret :P

ne most 2010.06.05. 16:06:05

@Gábor217: Előre az időjárást jelzik. Az infláció értékét várják.

mizrolist 2010.06.05. 16:08:43

@eszkep: azóta az euró sokat gyengült, ha nem tűnt volna fel. A dollár-forint és a svájci frank-forint árfolyamot is összehasonlítottad?
Nem mellesleg elég vicces, hogy a Concorde akarja mentegetni Szijjártót - aki saját maga sem adott ki arról közleményt, hogy tényleg félreértették! Lehet, hogy azért, mert nem értették félre? :P

DarthVader 2010.06.05. 16:09:22

@ezazt:
"A közgazdaságtudomány meg kicsikét elment a filozófia irányába, legalábbis bevezette a részvényeket, így a befektetőknek munka nélkül ajánl meggazdagodást. Kitűnő, de munka nélkül dögöljenek meg a befektetők!"

Ja. Dögöljenek meg. Csak vele fogsz dögleni Te is. Ugyanis a Fityesz nagy dobásra készül, einstandolni akarja a magánnyugdijpénztárak vagyonát. Ami ugyibár a befizetők pénzének a pénzpiacokon történő befektetése révén hoz évtizedek alatt jóval nagyobb hozamot, mintha a párnacihában tartanád a suskát. (Az igazán jelentős befektetők nem Csányi bácsi, meg Soros Gyuri, hanem a befektetési alapok. És a gazdagodás mellet pl nyugdijakat akarnak fizetni. )
Ezt a lóvét felszippantja a kormány, ez jelenleg csökkenti a hiányt és jól mutat, még gazdaságélénkitő hatása is lehet, csak a 20-25 év múlva nyugdijba menők fognak igen nagyokat nézni, hogy mi a lószart fognak holnap enni, mert a nyugdíjukból 10 tojásra futja havonta.

ne most 2010.06.05. 16:09:54

@mizrolist: A Concorde felmérte, hogy Szijjártó aranyat ér, csak előtte nekik szóljon.

Gábor217 2010.06.05. 16:14:09

@eszkep: "Látom, sok sehonnai ripacs siránkozik az árfolyam miatt. Kár, hogy ugyanezek a majmok nem siránkoztak a 317 Ft-os EUR miatt.."

Név szerint kik? Honnan veszed, hogy nem siránkoztak? Óriási baj volt akkor is belőle. emlékszel még? Bele is bukott a kormány, és jöttek Bajnaiék, akik rendet tettek.

Igazából most is rájuk lenne szükség. Bajnaiék kormányára 2/3-os többséggel. (csak nem tudom, melyik párt adná mögéjük a 2/3-nyi gombnyomót)

Bajnaiban megbíztam, és joggal. Orbánéknak bizalmat adtam, és mint látjuk ezt eljátszották, de csúnyán. Elárulták Magyarországot, a magyar embereket.

dtomika 2010.06.05. 16:15:33

Lassan mondom, hogy mindenki értse C S A K Í G É -

R E T E K K E L L E H E T V Á L A S Z T Á S T N Y E R-

N I. Ki adott 2/3-ot a Fidesz kezébe? Hát mi. Kedves vál-

lasztó polgárok. Akkor most szépen , csendben kéretik

befogni mindenkinek a P O F Á J Á T. Értve vagyok?

ne most 2010.06.05. 16:17:39

@dtomika: Nem arra szólt a 2/3, hogy csesze el ami maradt.

dtomika 2010.06.05. 16:30:55

@ne most: Hát erről beszélek én is csak olvasni kell

a sorok között.Sajnos a következő 4 év így fog eltelni.

Ez a manőver , többet hozott a Fidesz vezetők zsebébe,

mint a BKV- és egyébb korruppciós ügyek.

OrbanWinetou 2010.06.05. 16:36:39

@dtomika:
Mi? Ne má ne! Én spec. jobbikra szavaztam és a kezdeti balfaszkodásuk ellenére nem bántam még meg.
Aki olyan barom, hogy egy gondosz törpére szavazzon aki mellesleg nárcisztikus és akut elmezavar jelei figyelhetők meg, az magára vessen és fizessen. Én nem fogok wazze.

Amúgy meg majd szépen kimennek Brüsszelbe és ott megmondják majd nekik, hogy hol van Magyarország és milyen a gazdasága. Ott jobban tudják:
"Olli Rehn gazdasági és pénzügyi biztos szerint megkezdődött a magyar gazdaság talpraállása."

ne most 2010.06.05. 16:39:34

@OrbanWinetou: A joobiknak meg sem kellene szólalnia, már esne a forint.

mizrolist 2010.06.05. 16:41:05

@OrbanWinetou: ezt a közzétett magyar adatok alapján nyilatkozta. Tudod, amiket Kósa és Szijjártó látványosan semmibe vettek csütörtökön és pénteken, amikor előadták az apokalipszist.

ne most 2010.06.05. 16:43:05

@mizrolist: Brüsszelben az gondolták, ezek olyan hülyék meg kell fogni a kezüket...

OrbanWinetou 2010.06.05. 16:43:07

Remélem vizsgálni fogják a még a pénzügyi felügyeleti szervek, hogy vajon történt-e csalás és mahináció.

Mert véletlenek a pénzügyben nincsenek, mindennek oka van. Ahogy elítélték Soros embereit kemény birsággal, úgy remélem most is meglesz a szigorú és kemény birság. És vackor-takaroggy. Mert én fizetni nem akarok helyettük.

Gábor217 2010.06.05. 16:43:31

@OrbanWinetou:
a Jobbik sajnos még a szijjártóéknál is cikibb társaság. Nagy -gárda-mellénnyel bevonulni, meg koronánál esküdni tudnak, a számukra legfontosabb szavazáson ott lenni nem tudnak.

Egyébként ha a fidesz a következő 4 évben is ilyen szánalmasan dilettáns lesz, akkor tényleg egyre nagyobb lesz a jobbik támogatottsága.

Holott sokkal inkább a Bajnaihoz hasonló kvalitású és mentalitású emberre, és rájuk jellemző pártra lenne szükségünk.

Csak sajnos egy ilyen normális társaságot sosem fognak megválasztani :(

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.06.05. 16:49:15

@venszivar: Te is tudhatnád, hogy mire ment ki a játék. Az első pillanattól tudták, hogy mit vesznek át, hiszen Varga volt a költségvetési bizottság elnöke, így csak arról nem tudott, amiről nem akart. Ma kimondja azt, hogy konszolidált az ország helyzete, és tarták ők is a 3,8 %-os hiánycélt. Az egész mögött egy kis haszon leakasztása volt a fő cél. Bedöntötték a forintot, és a részvényeket, olcsón bevásároltak, s most majd, ha visszaáll a rendes árfolyam, mintent nagy haszonnal eladnak. Ne felejtsd el. hogy üres volt a pártkassza, valahonnan fel kellett tölteni, no meg amilyen pénzéhesek, azonnal kellett nekik is egy kis mani. Azt pedig, hogy ezen egy ország szív, kit érdekel.

OrbanWinetou 2010.06.05. 16:49:20

@Gábor217:
Igen igazad van, engem is felháborít, amikor nagymagyarünnepelnek, mikor a tőzsde zuhan, az árvíz szó szerint szarrá mos mindent amiért dolgoztunk.

Viszont ők a legkisebb rossz. Majd belejönnek, hiszen ellenzékben vannak.

Jobban idegesítenek a kétszínű kígyó-lelkű karrieristák, mint pl. NOB-Pál, vagy Szíjgyártó.

belekotty 2010.06.05. 16:49:40

Nem értem mit vagytok oda. A Fidesz Broker Zrt. shortolt egyet a nemzeti valuta, a devizahitelesek, a magyar állam hitelessége és így közvetve a magyar állampapírpiaccal szemben. Ez utóbbinak keményen megfizetjük majd az árát a drága hitelek miatt. Szargyártó és Kósa meg max hülyeséggel vádolható, benfentes kereskedelemmel nem.

Roy 2010.06.05. 16:52:02

Bravó Kósa.
Nem kellene inkább visszamennie Debrecenbe, mint ilyen megnyílvánulást tenni.
A z ország ellensége?
Ilyen kijelentést akkor sem lehetne tenni, ha igaz.

Gábor217 2010.06.05. 16:57:38

@Roy:
Ha debreceni lennék, most nagyon szégyellném magam. A városom jelképe egy hazaáruló pöcs lenne. Brrroá, nem lennék most debreceni...

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2010.06.05. 17:03:37

Mielőtt bármit most leírok, le kell szögeznem, hogy én az MSZP-t is utáltam. Az elmúlt két évben mást sem lehetett hallani, úgy a parlamentben és a Kossuth téren, hogy hazug az MSZP, ezzel elvesztette a legitimitását, mondjon le. Ezek után kérdezem a FIDESZ az nem hazug, nekik a saját szavaik szerint nem kellene lemondaniuk, hiszen elvesztették a legitimitásukat, egy hét alatt!

Roy 2010.06.05. 17:07:28

@Gábor217: Ez igaz, egy hazaáruló. Aki ilyet mond az más nem is lehet.
Megint be volt rúgva?

Spiro 2010.06.05. 17:15:56

Kell tudni olvasni a sorok között, de a Fidesz törekvése pofon eccerű. A deviza hiteleket Ft hitelekre akarják váltani, ha teccik, ha nem, annak érdekében, hogy függetlenedhessünk a nemzetközi történésektől.
Az elképzelés a következő lett volna, szerintem.

Lenyomni a HUF kamatot (ehhez kellett volna a lojális MNB, hiszen már nem az infláció elleni küzdelem a prioritás- ebben igaza van Fidesznek)
A HUF kamat még 3-4%-os magasságban is pariban van az EUR, vagy CHF kamata plusz a magyar adósság felárral összegéből eredő kamattal.

Az MNB, vagy az ÁKK fix EUR/HUF (pl: 250), CHF/HUF (pl: 160) árfolyamon devizát ad el ker. bankoknak a deviza hitelesek portfoliójának erejéig. HUF-ot annyit nyomunk amennyit akarunk, így a szükséges likviditás megteremtésével nincs gond.

A fenti HUF kamatszintekkel, még a ker.bankok ügyfelek felé alkalmazott 2-3%-os kamatfelárával is 5-7% THM-ű hiteleket lehet nyújtani, illetve ilyenre lehet cserélni a deviza hiteleket.
Mivel ez közel azonos THM mint a deviza hitelek lehívása idején alkalmazott érték, így az akkori HUF törlesztő részleteknek megfelelő lesz az új HUF hitel törlesztő részlete is (hiszen nem az árfolyam változás a szivatós jelenleg, hanem a kamat változás, hiszen a kamatos kamat függvény exponenciális, így ezt kell kezelni). Halleluja.

Az árfolyam kockázatot, illetve a jelenleg kalkulálható, de nem realizált árfolyam vesztességet, és a deviza forrás előteremtését pedig az MNB vállalja át.

A probléma a ker.bankok eddigi deviza forrásainak megfelelő fedezet előteremtése, de erre felhasználható a felduzzasztott MNB deviza tartalék. Illetve az MNB jobb adós, mint a ker.bankok ezért képes lehet olcsóbban deviza forrásokhoz jutni, pláne hogy az ECB most már HUF eszközöket is elfogad deviza hitel, swap fedezeteként.

A HUF árfolyam pedig azért nem fog elszállni, mert az MNB nem kezd észnélküli konverzióba, hanem deviza hitelekből görgeti az átvállalt pozíciót, az EUR csatlakozásig, vagy piaci fordulat esetén alkalmas árfolyam eléréséig (a 2008.január óta folyamatos külker többlet folytatódása is segíthet ezt leküzdeni)
.
Mivel az MNB tartalékok felhasználásra kerülnek, ezért szükséges lehet a HUF szabad átváltásának felfüggesztése, illetve fix árfolyam rendszer bevezetése (ez a Kósa féle alkotmányos rend szüneteltetése).
Ez nagy gondot nem okozna, hiszen csak vissza kell hozni a deviza intervenciós sávot, ami úgyis szükséges az ERM-hez való csatlakozáshoz (illetve hasonlít az elváráshoz).
Ennek azért lehet jótékony hatása, mert ismert lenne a várható EUR csatlakozási árfolyam is (ami az eddigi csatlakozók példája alapján a sáv alja lehet)

A fentiekből fakadó kockázatok szétterítése pedig banki külön adó bevezetésével történhet, illetve gyors EUR bevezetéssel már a deviza finanszírozás sem okozna gondot (sőt amennyiben a fenti 250-es szint alatt sikerül csatlakozni az EUR-hoz, ez árfolyam nyereséget is jelenthet).
Csak az EUR/CHF-nek kell megfelelő szintre visszamásznia, hogy azon se legyen buksi (hiszen a hitelek nagyrésze CHF).

Ha ügyesen csinálják minden év végén az átértékeléshez használt árfolyamot úgy fixálják, hogy ne lehessen kimutatni az árfolyam veszteséget, így ez nem növeli a kimutatott államadósságot sem.

Szerintem az eddigi árfolyamváltozásból fakadó EUR esetében ~10%-os, CHF estében ~25%-os HUF törlesztő részlet növekedést (vagy ennek egy részét) még be is nyelnék a devizahitelesek, ha ennek fejében 5-7%-os THM-ű HUF hitelt kapnának helyette (hiszen a HUF törlesztőjük „csak ~10-25%-kal lenne magasabb az indulónál.
Mindenkit a HUF-ban kifejezett törlesztő részlet érdekel, szóval ez mindenkinek tetszene.

A Fidesz lépéseiben a hiba csak az volt, hogy türelmetlenek a fiúk és nem értik, hogy a lépések sorrendje nem felcserélhető, de a lehetőség továbbra is adott.

Valaki1 (törölt) 2010.06.05. 17:20:12

• FIGYELEM!

MOST ITT AZ ALKALOM HOGY GONDOLJON JÖVŐJÉRE!
ITT A LEHETŐSÉG HÁZAT-LAKÁST VENNI A LEENDŐ ÚJ-IZRAELBEN!
ÁTFOGÓ KORMÁNYPROGRAMUNKNAK, ÉS TESTVÉRI MAGYAR FIDESZ KORMÁNNYAL TÖRTÉNŐ EGYÜTTMŰKÖDÉSÜNKNEK KÖSZÖNHETŐEN MAGYARORSZÁGRA BETELEPÜLŐ ZSIDÓ VALLÁSÚ CSALÁDOK SZÁMÁRA BANKOK ÁLTAL ÁRVEREZETT ÚJ ÉPÍTÉSŰ LAKÁSOK ÉS HÁZAK ELŐNYÖS FELTÉTELEKKEL ELADÓK BUDAPESTEN ÉS A VIDÉKI VÁROSOKBAN IS.
TEHETŐSEBBEK SZÁMÁRA A MAGYAR CSELÉDEK IS BIZTOSÍTOTTAK!

AZ IZRAEL ÁLLAM ÁLTAL NYÚJTOTT KIEMELT LETELEPEDÉSI TÁMOGATÁSOK IGÉNYBE VEHETŐEK!
KÖNNYÍTETT MAGYAR ÁLLAMPOLGÁRSÁG ADHATÓ IZRAELI ÚTLEVÉLRE.

KERESSEN MINKET!
MINDENBEN SEGÍTÜNK, ÉLJEN ÚJ IZRAEL.
FÉNYKÉPES KATALÓGUSSSAL ÉS TELJESKÖRŰ JOGI TÁMOGATÁSSAL, ÜGYVÉDDEL, ÜGYINTÉZÉSSEL ÁLLUNK ZSIDÓ VALLÁSÚ ÜGYFELEINK RENDELKEZÉSÉRE.

"ÚJ EXODUS"
INGATLAN IRODA ÉS EMIGRÁCIÓS KÖZPONT,
TEL-AVIV, GOLDA MEIR SÉTÁNY xx.

SHALOM, ÉLJEN A JÖVŐNK ÚJ IZRAEL!

Gábor217 2010.06.05. 17:41:39

@Valaki1: Ez az utolsó érv? Mondjuk igen, a zsidókról még alig esett szó. Ahol a józan ész elfogy...

Dr Kangörény 2010.06.05. 17:58:43

Szíjjártó és Kósa szimpla hazaárulók.

Gábor217 2010.06.05. 18:10:58

@wmiki: És? Szép, hogy megőrizték, én a genetikai sokszínűség mellett teszem le a voksom. De hogy jön ez ide?

dr kíváncsivagyok 2010.06.05. 18:19:37

@Droli: Az volt a cél , hogy nem a fél , hanem az EGÉSZ világ hülyének nézze és mondja Kósát és Szijjártót ???

dr kíváncsivagyok 2010.06.05. 18:23:09

@OrbanWinetou: Vártam már hogy ki veszi észre hogy Schmidt jó kommunista volta miatt nagyon futott a Kádár rendszerben (is). Egyesek úgy váltogatják a pártokat , mint más a gatyát.

Szerethető Személyiség 2010.06.05. 18:42:18

A Jarái Zsigmond érdekeltségi köreibe tartozó CIG Pannónia biztosító 2010.06.01 vezette be a választható portfólióiba a többek között akár piacok esésével is magas hozamot elérő (shortoló), államkötvényeket is tartalmazó Concorde eszközalapot. Ennek az információnak birtokában talán más megvilágítást kap, a fent belinkelt videó. Vagy mégsem? Döntsétek el ti.

www.origo.hu/uzletinegyed/befektetes/20100604-concorde-felre.html

Az eszközalap leírása megtalálható itt..

www.pannoniabiztosito.hu/hirek-es-kozosseg/uj-eszkozalap.html

Tehát ne feledjétek, ha valaki szopik, egy másik a fasz másik végén áll. Tanuljatok, legyetek széles látókörűek. És talán ha egyszer felhív titeket egy biztosítós, mostmár legalább hallgassátok megy egyszer. És ne csak a svájci frank hitelért szaladgáljatok. ÖNGONDOSKODÁS

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.06.05. 18:43:04

Ezt a grafikont rakja már fel valaki 3D-ben is, hogy jobban láccóggyanak az adatok.

Pajtás 2010.06.05. 18:58:25

nem hittem volna, hogy egy hét alatt lesz Orbán takaroggy:D

pacus 2010.06.05. 19:16:28

A Varga M.elismerte,hogy a két megszólalás helytelen volt.Nem helytelen,hanem hazug és nagy mértékben rontja a forint az ország és a Magyar emberek helyzetét.A Szijjártó mégsem akarja elismerni hogy amit tettek az több mint tévedés.Az kifejezetten bűn mindenkivel szemben.A Fidesz amelyik korábban mindég kiállt az igazság mellett határozottan elítélt minden olyant ami nem tisztességes,most ha valójában az nem csak üres szöveg volt,azt kellene tennie,hogy határozottan elhatárolodik Szijjártóéktol és nem tartana egy olyan miniszterelnöki szóvivőt meg aki ennyi kárt okozott.Nem hiányzik az országnak,hogy a világ minden részén megcáfolják a kijelentéseket.A Fidesznél volt példa,hogy ha valaki ilyen hibát követ el azt nagyon megbüntetik.Még olyan embernek is visszavonták a választásoni indulást aki hosszú ideje a párt élharcosa volt./Mádi László/Akkor egy ilyen emberrel mint Szijjártó nem szabad közösködni.Több a kár vele mint a haszon.

OrbanWinetou 2010.06.05. 19:34:04

@pacus: Nem tudhatod, mekkora volt a haszon ;-)

De ha megnézed az otp kereskedést pénteken, volt benne 1db tétel ami kurva nagy vételt jelent és pont akkor amikor a legmélyebben volt.

Persze ez így önmagában semmit nem jelent, de nem zörög a haraszt, ha nem szarik a paraszt...

1. shortolással gazdagotak vackorék a devizahitelesek és a sok importőr cég rovására. (szerintem bűncselekmény)

2. idióta állatok, hülyeséget beszélnek, hogy a most következő költekezéseiket igazolják. (szimlán hazaárulók)

Ebből nekem minenhogy az jön ki, hogy bűnt követtek el az ország és az ämberek ellen, menniük kell.

Remélem az ellenzék (pl. Vonáék) lesznek annyira tökösek, hogy ezt nem hagyják annyiban.
(a többiek nyilván impotensek)

mizrolist 2010.06.05. 19:38:33

@OrbanWinetou: Vonáék számára a Bajnaival megkezdett gazdasági irány, aminek a folytatását Varga ma tulajdonképpen bejelentette, vörös posztó...

ne most 2010.06.05. 20:06:57

@Spiro: Ezt meg azt akarták majd minden megtettek, hogy ne igy legyen? Mese, amit előadsz, annak se jó.

ambor2010 2010.06.05. 20:32:48

@Spiro:
10 millió önjelölt makroközgazdász országa vagyunk . Kár hogy orbitális sületlenségeket tudnak írni egyesek, de annyira hogy minden mondatodon a térdemet csapkodtam a nevetéstől. Az tetszik az ilyen hozzászólásokban, hogy teljes meggyőződéssel nyomja a hatalmasabbnál hatalmasabb baromságokat. Te jó ég...

dvhr 2010.06.05. 21:44:48

Nick Leesonhoz hasonlit Szijjarto.

S_a_n_y_A 2010.06.06. 00:13:49

@Spiro:

Túlkombinálod a dolgot. Az igazság ennél sokkal egyszerűbb: ami történt, tipikusan magyar dolog. Ostoba, nagyképű, bunkó, hozzánemértő emberek kerülhetnek simán magas beosztásba, aztán onnan meg felelőtlenül megy a szájtépés.

S_a_n_y_A 2010.06.06. 00:30:59

Amúgy egyre jobban "tetszik" az egész. Elnézést mindenkitől, tudom, sokak ezt nem így gondolják.

De komolyan, mi is történt valójában? A Fidesz, amelynek még titkos szimpatizánsa sem vagyok, de azért bíztam benne a választások után, képes lesz pozitív fordulatot hozni, belövi az évszázad (hmmm, vajon melyik? A XXI-iket még nem láttuk végig :-) ) öngólját. No végre, hogy egyszer most már tényleg megbosszulja magát a tipikus magyar vezetői hozzáállás, hogy nem a hozzáértés, képességek számítanak, hanem a gerinctelenség és főnökök seggének nyalása.

Orbán és a maga köré válogatott agyatlan hülyék (tisztelet a kivételnek: Varga Mihály) 1 hét alatt olyan szinten megszopatták magukat, amilyet még álmodni sem mertem.

S_a_n_y_A 2010.06.06. 00:31:50

Ugye kezdődik azzal, hogy hiába mondják elemzők, szakemberek Orbánnak, hogy ez se lenne, az se lenne jó. Nem olyan egyszerűek a dolgok, ahogy azt ő képzeli. Orbán csak kijön egy kormánynévsorral, ami enyhén szólva kívánnivalókat hagy maga után. Puhítgatni próbálja a frontokat a deficitcélokról szóló Fideszes tervekkel. Aztán elmegy Brüsszelbe, ahol úgy szájba basszák, hogy arrul kódul. Két idióta barom meg elkezd hülyeségeket beszélni össze-vissza.

Nem rakták ki a kirakatba, de én biztos vagyok benne, amit az elmúlt 48 órában kaptak, azt egy életre nem felejtik el.

S_a_n_y_A 2010.06.06. 00:45:49

Ne felejtsük el, Görögország nemrég kapta a világtörténelem legnagyobb államcsődelkerülő hitelét. Az egész Eurozóna pisszenni nem mer, ha csak nagyon-nagyon nem muszáj, nehogy Spanyol-, Olaszország vagy Portugália is a görögök sorsára jusson. Mert abba az euró is beleroppanhat, és akkor aztán lesz nagy gebasz.

És ekkor elkezd 2 agyatlan barom pofázni, ahogy az nálunk - sajnos - már teljesen megszokott..... Mert hát magyar vircsaft: mit nekem mások véleménye, leszarom, én vagyok itt az ész, a többiek csak arra valók, a seggemet nyalják.

S_a_n_y_A 2010.06.06. 01:05:11

Szóval, térjünk a lényegre: az elmúlt 48 órában Orbánt meg faszkalap talpnyalóit a földbe döngölték. Kik? Németország, Franciaország, az Európai Bizottság, az Európai Központi Bank, az IMF, Spanyolország, Olaszország. Azokat a tagállamokat most inkább nem sorolnám fel, akik szintén euróval rendelkeznek. De meg is érdemlik Orbánék, amit kaptak.
Mert ezekkel az idióta nyilatkozatokkal az eurónak is becsületesen befűtöttünk. Nos, magyar a vircsaft, van is eredmény.

Aki hülye, haljon meg. Sosem szerettem ezt a mondást, de most nagyon igaz. Viktorékat nagyon durván megfenyítették, ez tuti.
Egyrészt még egy ilyen bemondás, és megvonják tőlünk az összes támogatást és hitelt min. 5 évig. Esetleg ismerve a magyar könyvelési mutatványokat, keményen leellenőrzik az eddigi tamogatások felhasználását, nincs-e olyan, ami visszajárna? Ha ugyan ki nem basznak az EU-ból azonnal. Akkor nézhetnénk, mert egyből romlana annyit az adósminősítésünk, hogy tényleg közelebb kerülhetnénk a csődhöz.
Másodszor, jövőre mi leszünk az EU elnöke. Nohát, ott aztán pláne nincs szükség olyan hozzáállásra, hogy magyar a vircsaft, mit nekem mások véleménye? Szóval, innentől kezdve minden nyilatkozatot meg fog nézni az EU, az ő normáiknak megfelel-e? Orbánéknak 7 hónap alatt meg kell tanulniuk felelősségteljesen, szakértőkkel előzetesen egyeztetett tartalommal kommunikálni, amihez ők nagyon nincsenek hozzászokva. No de sebaj, ez legyen az ő bajuk.

S_a_n_y_A 2010.06.06. 01:17:59

És ezzel Viktor az MSZP ellen tartalékolt lőszerkészlet nagy részét is felrobbantotta. Mivel ezentúl erős megfigyelés alatt fog állni minden megszólalásuk, nem lesz kívánatos az előző kormány(ok) katasztrofális hibáiról beszélni, és az előző kormány által vállalt hiánycélt is teljesíteni kell. Orbán biztos nagy MSZP elleni boszorkányüldöző perekről álmodott, de ezekből nem lesz semmi. Azok nem olyan témák lennének, amit túlságosan nagy dobra lehetne verni az EU miatt. Európában most nincs szükség ilyesmire.

Ennyit a nagy Fideszről :-))))))))))

S_a_n_y_A 2010.06.06. 01:29:54

Szeretnék azért valami hasznosat is mondani:

AZT GONDOLOM, GYURCSÁNY FERENCNEK, KÓSA LAJOSNAK ÉS SZÍJJÁRTÓ PÉTERNEK AZONNAL EL KELL TŰNNIE A MAGYAR KÖZÉLETBŐL. KINEK ILYEN, KINEK OLYAN OKOK MIATT. NÁLUNK FEJLETTEBB ORSZÁGOKBAN ENNÉL KISEBB SULYÚ ROSSZ CSELEKEDETEKET IS UGYANILYEN KEMÉNYEN MEGTOROLNAK. HA UTOL AKARJUK ÉRNI ŐKET, NINCS MÁS VÁLASZTÁSUNK, KÖVETNÜNK KELL PÉLDÁJUKAT EZEN A TÉREN. MATOLCSY PEDIG MONDJON LE, MIUTÁN MÉG MEG SEM HIRDETETT PROGRAMJÁVAL MÁRIS MEGBUKOTT.
EZEK MINDEN MAGYAR ADÓFIZERTŐ ÁLLAMPOLGÁR KÖZÖS ÉRDEKEI.

pallér 2010.06.07. 10:10:32

@lifelike: Nem a fejétőlbűzlik a BANDA??????

pallér 2010.06.07. 10:24:46

@Spiro: Az a tény,hogy az alapkamat történelmi mélyponton van nem zavar?????

pallér 2010.06.07. 10:30:21

@pallér: Viszont a forint védelme érdekében felmerült az emelése,köszönhető lángeszű szóvívőnek.
süti beállítások módosítása